Month: July 2020

Posted in
Posted in

Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat

Pernah tak terfikir kenapa sebenarnya susah nak rawat jerawat dekat atas muka? Salah satu sebabnya ialah kita tak tahu punca jerawat tu dari mana sebab banyak factor yang menyebabkan terjadinya jerawat, seperti hormone, dan genetic. Tetapi bacteria pun boleh menyebabkan jerawat tau.  Jadi Macam Mana Sebenarnya Bacteria Boleh Ada Dekat Atas Muka? Okay jerawat selalunya […]

CONTINUE READING Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat 6 min read
Posted in
Posted in

Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya?

Kalau korang mencari jawapan tentang bagaimana cara untuk membersihkan liang pori yang tersumbat, disini lah tempatnya! Pori tersumbat ialah masalah kulit yang sangat biasa tetapi boleh menjadi sangat menyusahkan dan annoying! Nak rawat pun mesti sangat menyusahkan dan kadang-kadang tanpa pengetahuan yang betul, mesti cara rawatan tu tak memberikan hasil. Okay, kali ini kita akan […]

CONTINUE READING Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya? 7 min read
Posted in
Posted in

Kulit Kusam: Punca Serta Cara Merawat Kulit Tidak Bermaya

Masalah kulit kusam adalah salah satu masalah kulit utama yang dihadapi oleh ramai wanita di Malaysia. Oleh itu, terdapat banyak produk-produk untuk kulit kusam ada di pasaran. Ada yang menyatakan di antara punca utamanya adalah disebabkan oleh cuaca panas dan lembab yang berlaku sepanjang tahun di negara ini. Sudah tentu tiada siapa yang mahukan kulit […]

CONTINUE READING Kulit Kusam: Punca Serta Cara Merawat Kulit Tidak Bermaya 8 min read

Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat?

Kulit bermiyak ialah salah satu penyebab jerawat. Tapi mesti korang pening kepala nak selesaikan masalah kulit berminyak ni kan? Tapi sebelum itu, korang kena tahu tentang bagaimana kulit berminyak boleh terjadi, macam mana minyak boleh menyebabkan jerawat dan jugak barulah boleh fikir cara nak hilangkan minyak dekat kulit.  Minyak yang terjadi dekat kulit tu sebenarnya […]

CONTINUE READING Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat? 6 min read

Search www.monoskin.co

Wishlist

Login

Password Recovery

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

SHOPPING BAG (0)

Added to wishlist!