Use coupon code "WELCOME15" for first time customer and get 15% off! Dismiss

Category: Acne

Skincare routine, acne treatment, removing acne scars, moisturizer for acne prone skin, you name it. We got it covered in Monoskin Blog!

Posted in
Posted in

Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat

Pernah tak terfikir kenapa sebenarnya susah nak rawat jerawat dekat atas muka? Salah satu sebabnya ialah kita tak tahu punca jerawat tu dari mana sebab banyak factor yang menyebabkan terjadinya jerawat, seperti hormone, dan genetic. Tetapi bacteria pun boleh menyebabkan jerawat tau.  Jadi Macam Mana Sebenarnya Bacteria Boleh Ada Dekat Atas Muka? Okay jerawat selalunya […]

CONTINUE READING Bakteria P.Acnes Penyebab Jerawat 6 min read
Posted in
Posted in

Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya?

Kalau korang mencari jawapan tentang bagaimana cara untuk membersihkan liang pori yang tersumbat, disini lah tempatnya! Pori tersumbat ialah masalah kulit yang sangat biasa tetapi boleh menjadi sangat menyusahkan dan annoying! Nak rawat pun mesti sangat menyusahkan dan kadang-kadang tanpa pengetahuan yang betul, mesti cara rawatan tu tak memberikan hasil. Okay, kali ini kita akan […]

CONTINUE READING Liang Pori Tersumbat? Apa yang menyebabkannya? 7 min read

Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat?

Kulit bermiyak ialah salah satu penyebab jerawat. Tapi mesti korang pening kepala nak selesaikan masalah kulit berminyak ni kan? Tapi sebelum itu, korang kena tahu tentang bagaimana kulit berminyak boleh terjadi, macam mana minyak boleh menyebabkan jerawat dan jugak barulah boleh fikir cara nak hilangkan minyak dekat kulit.  Minyak yang terjadi dekat kulit tu sebenarnya […]

CONTINUE READING Mengapa Kulit Berminyak Boleh Menyebabkan Jerawat? 6 min read

Purging Vs. Breakout Cara Membezakannya!

Pernah tak anda cuba produk yang baru satu malam mengharapkan esok pagi kulit akan flawless dan berseri tapi, bangun-bangun tidur, terus menjerit sebab ada sesuatu tumbuh atas muka? Aaaa, tidak!!! Breakout ke purging ni???? Pasti ramai pernah mengalaminya tapi tak tahu cara membezakan purging dan breakout kan? Ha, harini kita akan bercakap tentang apa itu […]

CONTINUE READING Purging Vs. Breakout Cara Membezakannya! 7 min read

17 Petua Kecantikan Muka Untuk Wanita Moden

Ini adalah antara petua kecantikan muka yang boleh diamalkan oleh wanita moden yang sedang tercari-cari cara DIY mudah untuk mencantikkan muka. Nak kurangkan blackhead? Nak tambah seri wajah? Pelbagai masalah boleh diatasi! Kebanyakan bahan ini juga boleh didapati di rumah jadi anda boleh cuba sendiri dengan mudah. Jom mulakan! Petua Kurangkan Blackhead dan Whitehead Masalah […]

CONTINUE READING 17 Petua Kecantikan Muka Untuk Wanita Moden 10 min read
Posted in
Posted in

Cleanser 101: Jenis-Jenis Cleanser Dan Cara Memilih Cleanser Mengikut Jenis Kulit

Pernah tak korang terfikir kenapa segala produk penjagaan kulit tak pernah berkesan dekat kulit walaupun beli mahal-mahal? Korang ada pernah check cleanser korang atau cara korang cuci muka tak? Keberkesanan produk kulit sebenarnya datang dari lapisan kulit yang bersih. Jadi, jenis cleanser sangatlah memain peranan untuk memastikan kulit yang bersih dan bebas daripada kotoran yang […]

CONTINUE READING Cleanser 101: Jenis-Jenis Cleanser Dan Cara Memilih Cleanser Mengikut Jenis Kulit 8 min read

Search www.monoskin.co

Login

Create an account

Your personal data will be used to support your experience throughout this website, to manage access to your account, and for other purposes described in our privacy policy.

Password Recovery

Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.

SHOPPING BAG (0)